Målrikt da Sandved tapte mot Austrått

5. divisjon avd.01 fotball, menn

Sandved         4 (1)

Austrått           5 (3)

Mål: 0-1 Kenneth Grøtteland (9), 0-2 Eivind Eriksen (12), 0-3 Junet Hassan (15) , 1-3 Adam Kwasniewski (39), 2-3 Adam Kwasniewski (55), 2-4 Yngve Hagen (58 str.), 3-4 Aron Tlu Mang (61), 3-5 Frode Handeland (77), 4-5 Lung Tum (90)

Tilskuere: Ca. 30

Sandveds beste: Lung Tum

Sandveds lag: Bård Byrkjedal Berg - Christoffer Salte (Ørjan Hadland fra 80) - Jon Endre Mjøs -  Nedim Mujic (Rune Aarsland fra 85)  - Svein Harald Dyngen - Livar Solberg - Lung Tum (kap) - Aron Tlu Mang - Adam Kwasniewski  - Asbjørn Skjæveland (Simen Stokka fra 80) - Simen Høyvik (Daniel Friestad fra 80)

Det var duket for lokalt toppoppgjør på Sandved da Sandved tok imot Austrått onsdag kveld. Solen skinte og det lå til rette for en kjekk fotballkamp.

Kampen startet med høyt press fra Austrått, og de viste hvorfor de var divisjonsfavoritter før sesongen. Sandved kom ikke helt inn i kampen, og det skulle straffe seg mot effektive Austrått. Allerede etter et kvarter ledet de 3-0, og det så ut til å bli en tung kveld for laget fra Sandved.

Sandved kom mer inn i kampen igjen etter dette, og viste flott spill med mange gode kombinasjoner. Austrått var fortsatt farlige på kontringer, og det kunne fort stått flere mål i Austråtts favør. Heldigvis for kampen scorte Sandved ved Adam Kwasniewski etter en dødball. Stillingen var 1-3 til pause, i en kamp der Sandved avslutningsvis i første omgang var det beste laget.

Andre omgang begynte der første sluttet; Sandved spilte mye langs bakken, mens Austrått slo langt på sine store spisser. Det tok ikke lange tiden før Adam Kwasniewski scorte 2-3 og Sandved øynet håp om å snu kampen. Austrått var farlige når de var i angrep og det tok ikke lange tiden før Austrått scoret igjen, etter et tvilsomt dømt straffespark. Et skikkelig slag i trynet for et Sandved-lag som hadde vært det beste laget i andre omgang.

Kampen fortsatte i samme spor, og det var gledelig å se Sandved spille så bra mot en god motstander fra Austrått. Sandved skulle utligne igjen, ved et dribleraid fra Aron Tlu Mang. Hans første mål for Sandved i sin debut fra start. 3-4 og det var fortsatt kamp. Et kjent uttrykk er; “det er fra sine egne man skal ha det", og dessverre ble det slik for Sandved. Tidligere Sandved-storscorer Frode Handeland kom inn for Austrått og brukte ikke lange tiden på å score 3–5-målet.

Sandved presset på og fikk en redusering til slutt, 4-5 på overtid, en stilling som stod seg til slutt. Til tross for et surt nederlag, var det mye positivt å ta ut av kampen for Sandved, som håper å komme tilbake på vinnersporet allerede på mandag mot Frøyland 2.