Servicebygg - byggestart!

Postet av Sandved Idrettslag den 3. Mai 2021

Endelig! Da er det bare dager igjen til Kolnes Maskin skal begynne med gravearbeidet til vårt nye servicebygg/klubbhus.

Torsdag 6.mai (alternativt mandag 10.mai) kommer gravemaskinene på plass, og vi starter med å grave grøfter til alt av rør og ledninger som må på plass. Så går det i ett, frem mot sommeren. Når vi reiser på ferie, skal første etasje være reist og tett, slik at tømmerarbeid kan begynne etter ferien. Så satser vi på at vi skal kunne servere julegrøt i desember.

Dette blir bra!

Det har vært en lang prosess med planlegging, søknader, dispensasjoner og alt som må gjøres for å få realisert dette bygget. Vi er avhengige av å gjøre mest mulig av prosjekteringen selv, da vi på den måten sparer mye penger. Her har Njål Erland, Svein Lima og Geir Nordnes gjort en fantastisk jobb i prosjektgruppa, hvor daglig leder og er med.

Arkitekt Hans Olav Hansen i Studio HOH, har vært en super sparringpartner, tegnet, justert og korrigert skisser og teninger alt etter hvilke behov som har dukket opp. Nå er bygget klart til å realiseres.

En førsteetasje med utstyrsrom, lager og ikke minst en kiosk. Når den skal i drift, så trengs det ildsjeler som vil være med å drifte den. Og ikke minst... det blir toalett tilgjengelig, slik en slipper å løpe inn i Sandneshallen.

Det vil og komme en garasje, som blir "soveplass" for traktoren vår.

I hovedetasjen får vi møterom og ett 90kvm stort forsamlingsrom samt en kjøkkenkrok. Her håper vi det skal bli mye aktivitet både på ettermiddag/kvelder, men og i helgene.

I forbindelse med graving og bygging, så vil klubb og entreprenører sikre området, og passe på at banen fortsatt er en trygg plass å være. Vi vet derimot at gravemaskiner og arbeidsplasser tiltrekker seg oppmerksomhet, så håper og at alle kan være litt obs på det som skjer fremover.

Vi gleder oss!