Dommerkurs

Postet av Sandved Idrettslag den 8. Jun 2018

Sandved IL er avhengige av å ha ungdommer som kan dømme i barnefotballen, og da var det gledelig å se at 26 gutter og jenter mellom 12-14år stilt til kurs som klubbdommer.

Her fikk vi innføring i regler for 5'er, 7'er og 9'er fotball, diskusjoner om hands og offside, og veiledning til hva som er oppgavene til en dommer i barnefotballen.

Det å være dommer kan være en tøff oppgave. En må ta avgjørelser som ikke alle er enige i, en må være veileder for spillerne, og en kan være utsatt for tøffe komentarer fra litt vel engasjerte foreldre og trenere på sidelinjen. Men det er og veldig gøy, lærerikt og ikke minst uego å stille opp for klubben som dommer.

Stå på gutter og jenter.... vi gleder oss til å se dere på banen, med dommerfløyte og dommerskjorte.